Upute za polaznike

   
  

Upute za polaznike tečaja

Poštovani polaznici, dobro došli na tečaj Logo - online učenje programiranja (MSWLogo).

Odrasli obično govore "programiranje nije za djecu", "to je strašno komplicirano" ili čak "računalo je samo za igranje". Pozivamo vas da zakoračite u kornjačin svijet i provjerite kako igranje na računalu može postati pravo pravcato programiranje.

U snalaženju u svijetu programiranja pomoći će vam kornjača Tina: ona je vrlo druželjubiva i poslušat će sve vaše upute, hmmm - barem one koje razumije :-).

Potrebna predznanja

Od vas se očekuje da imate puno dobre volje za razgovore s kornjačom i upoznavanje njezinoga jezika naredbi. Osim toga dobro bi vam došlo poznavanje korištenja tipkovnice i miša, pokretanje programa, uključivanje računala na internet i upotreba web-preglednika.

Bilo bi nam drago da se volite dopisivati putem interneta jer vas u ovom tečaju očekuje puno razmjenjivanja poruka s ostalim polaznicima.

No, ako i ništa od toga ne znate, svejedno ste dobrodošli, a mi ćemo se potruditi da vam olakšamo snalaženje u ovom online svijetu.

Ciljevi tečaja

Nakon završetka ovoga tečaja moći ćete:

  • analizirati postavljeni problemski zadatak, smisliti način za njegovo rješavanje odrediti koje su naredbe potrebne za rješavanje zadatka i napisati program koji rješava postavljeni problemski zadatak
  • razumjeti mogućnosti upotrebe različitih naredbi
  • napisati programe u programskom jeziku Logo koji rješavaju zadatke s crtanjem i računanjem
  • razlikovati naredbe za crtanje i primjenjivati ih u pisanju programa
  • postaviti osnovna svojstva kornjače
  • upotrebljavati editor za pisanje i pospremanje programa
  • upotrebljavati potprograme pri rješavanju problemskih zadataka
  • upotrebljavati varijable i osnovne računske operacije u programima
  • uočiti prednosti, razumjeti i primjenjivati naredbe za ponavljanje (petlje)
  • uočiti prednosti, razumjeti i primjenjivati naredbe za grananje programa na temelju postavljenih uvjeta
  • koristiti više kornjača prilikom crtanja crteža
  • pisati jednostavne programe za crtanje u perspektivi (3D)

Trajanje online tečaja je 36 sati, koji će vam sigurno proletjeti u trenu. Prednost online tečaja je da možete čitati sadržaje, rješavati zadatke i isprobavati igrice u bilo koje doba dana i noći ako baš želite prije spavanja riješiti još koji Logo zadačić.

Očekuje vas dosta posla, ali zato ćete biti zadovoljni kad stignete do kraja 12. lekcije i otkrijete puno tajni programiranja.

Sadržaj tečaja nalazi se na početnoj stranici, a organiziran je u dvanaest poglavlja.

Pojedinu lekciju iz popisa sadržaja otvarate klikom na njen naslov u popisu.

Za navigaciju kroz lekcije možete koristiti strelice u gornjem desnom uglu ekrana . Odabirom iz padajućeg izbornika možete izabrati lekciju koju želite.

Na kraju poglavlja 1 naći ćete početnu provjeru znanja, a na kraju tečaja je i završna provjera znanja.

Na vaš konačan uspjeh utječu rezultati sva 3 postavljena zadataka za provjeru i sudjelovanje u raspravama. Ukupan broj bodova je 100 od toga, zadaci za provjeru nose 80 bodova (23 + 27 + 30), a sudjelovanje u raspravama 20 bodova (3 +3 + 4 + 10).

Tijekom tečaja možete komunicirati s mentorom i ostalim polaznicima koristeći alat za rasprave. Poruke koje napišete unutar tog alata biti će vidljive svima.

Želite li neku poruku uputiti posebno nekoj osobi – učinite to koristeći alat Poruke koji se nalazi u lijevom stupcu navigacije.

Upute za radne zadatke

U tečaju vas očekuju tri radna zadatka koja trebate riješiti. Radi se o zadacima za koje trebate napisati programe u Logu, spremiti ih u datoteku te zatim prebaciti na web pomoću alata Radni zadaci koji se nalazi u desnom stupcu navigacije.

Alat zadaci koristite tako da u desnom stupcu kliknete na Zadaci i odaberete zadatak koji želite riješiti. Klikom na naslov zadatka u tablici otvorit će se opis zadatka.

U odjeljku Upload datoteke kliknite na Browse i pronađite datoteku rješenja radnog zadatka na svojem računalu, pa kliknite na Upload ove datoteke(pričekajte da se datoteka učita). Ocjena zadatka pojaviti će se kasnije, nakon što učitelj pregleda i ocijeni vaše rješenje. Svoju ocjenu ćete moći vidjeti u alatu Ocjene u lijevom stupcu navigacije.

Preporuke polaznicima

  • čitajte lekcije, ako treba i nekoliko puta
  • pokušajte samostalno riješiti primjere prije nego što pogledate rješenja
  • gdje god zapnete - pitajte - u tečaju nas ima puno zajedno s vama
  • pišite poruke u rasprave - uvijek će se naći netko tko će znati odgovoriti na vaše pitanje ili kome će dobro doći vaša pomoć
  • budite savjesni u rješavanu zadataka i ne odgađajte svoje obveze
  • zabavite se, nasmijte i našalite - programiranje nije ozbiljno i dosadno

Multimedija u tečaju

  • Tinino igralište - simulacija MSWLoga u sklopu tečaja
    • omogućava isprobavanje i učenje osnovnih Logo naredbi u pojednostavljenom okruženju.
  • interaktivne vježbe
    • omogućavaju uvježbavanje naredbi na drugačiji način - primjerice spajanjem parova, dopunjavanjem rečenica ili vođenjem kornjače Tine kroz utrke.
  • multimedijalna objašnjenja primjera
    • omogućavaju razumijevanje i praćenje primjera na multimedijalan način - tekstom, slikom i zvukom.

Multimedija je napravljena u obliku flash animacija. Da biste ih mogli vidjeti potreban vam je Flash Player inačica 9 ili novija. Flash Player možete preuzeti ovdje.

Prilikom otvaranja lekcije koja sadrži multimediju može se dogoditi da vaš web-preglednik (primjerice Internet Explorer) dojavi poruku o nesigurnim stavkama na stranici. U tom slučaju dozvolite učitavanje i prikazivanje nesigurnih dijelova.

Brzina učitavanja multimedijskih dijelova ovisi o brzini pristupa na internet, zato imajte strpljenja i pričekajte da se cijela multimedija učita prije nego što je pokušate pokrenuti. Multimedijske dijelove pokrenite tako da najprije jednom kliknete na okvir s multimedijom, a zatim napravite radnju koja se u toj vježbi očekuje, primjerice klik na okvir za upisivanje, povlačenje dijelova ili klik na strelicu za izvođenje.