ADDIE model(Analysis, Design, Development, Implementation, Evaluation) jedan je od najpoznatijih modela instrukcijskog dizajna koji se često koristi u akademskim ustanovama. Njime se podržava racionalan pristup instrukcijskom dizajnu s naglaskom na definiranje znanja i vještina uz primjenu linearne i sustavne metode kojom se upravlja njihovim procesom stjecanja znanja.
|
Asinkrona komunikacijakomunikacija koja se odvija u različito vrijeme, odnosno bez definiranih kratkih ciljnih vremenskih intervala.
|
Bloomova taksonomijaPrema prijedlogu američkog psihologa B. S. Bloom oblici učenja dijele u 3 kategorije: kognitivnu (znanje), afektivnu (stavovi ) i psihomotoričku (vještine). U okviru kognitivne kategorije Bloom razlikuje 6 hijerarhijskih razina učenja. To su, počevši od najjednostavnije razine prema najsloženijoj spoznajnoj domeni:
|
CamelCase linkingjedna od opcija Wiki alata koja omogućava automatsko otvaranje i povezivanje nove stranice. Opcija zahtjeva da prvo slovo kao i jedno slovo unutar riječi bude veliko (npr. NovaStranica) |
Elektronički identitetElektronički identitet u sustavu AAI@EduHr je virtualni identitet na CARNet mreži kojega dobivaju pojedinačni korisnici iz ustanova članica CARNeta (učenici, nastavnici, studenti, profesori i zaposlenici ustanova članica) i koji im omogućava korištenje CARNetovih usluga. Elektronički identitet nužan je za ostvarivanje prava na CARNetove usluge. |
Instrukcijski dizajnje proces u kojem se primjenjuju teorije učenja i pedagoške teorije, kao i različiti principi, tehnike i metode izvođenja nastave, kako bi se što djelotvornije planirali i izradili materijali za učenje te oblikovao proces poučavanja i učenja u konkretnim nastavnim predmetima i lekcijama. |
Kombinirana nastavaKombinirana nastava (eng. blended learning) je model nastave koji uključuje klasičnu i online nastavu. |
Konstruktivizamteorijski koncept koji označava izgradnju znanja na temelju vlastitog iskustva pa je zbog toga način stjecanja znanja jedinstven kod svakog pojedinca. Pritom se nastoji da učenici što više samostalno odabiru i prerađuju informacije te stvaraju hipoteze i donose odluke na temelju vlastitih mentalnih modela (kognitivnih struktura, shema) kojima organiziraju osobno iskustvo (Referalni centar za Metodiku i komunikaciju e-obrazovanja) |
Moodleeng. Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment - hrv. Modularno objektno-orijentirano dinamičko obrazovno okruženje - alat za udaljeno učenje. |
Online tečajevisu tečajevi koji se odvijaju u virtualnoj učionici, nastavni se materijali nalaze online, a komunikacija između mentora i polaznika se odvija putem foruma ili elektroničke pošte. Online tečajeve je moguće pohađati samostalno (nementorirani online tečajevi) ili uz podršku mentora (mentorirani online tečajevi). |
SCORMje standard koji sustavima za učenje putem Interneta omogućava pronalaženje, uvoz, dijeljenje, ponovnu upotrebu i izvoz sadržaja na standardiziran način. Ukratko, moglo bi se reći da SCORM omogućava isporuku e-learning objekata u pravilnom slijedu i praćenje i izvještavanje napretka polaznika. |
Sinkrona komunikacijakomunikacija koja se odvija istovremeno, tj. u isto vrijeme ili unutar nekog kraćeg vremenskog intervala.
|
Univerzalni dizajnPojam univerzalnog dizajna predstavlja dizajn proizvoda i okruženja koji omogućuje da oni u najvećoj mogućoj mjeri budu dostupni za uporabu svim ljudima bez potrebe za dodatnom prilagodbom ili upotrebom specijaliziranog dizajna. |
Wiki Markupskup posebnih oznaka za uređivanje teksta unutar Wikija. Za uređivanje pomoću Wiki Markupa HTML mod mora bit podešen na No ili Safe HTML. |