Thursday, 9. May 2024., 04:06
Sjedište: Nacionalni portal za učenje na daljinu "Nikola Tesla"
E-kolegij: Logo-Moodle Tecaj (Logo-Moodle Tecaj)
Rječnik: Rječnik
P
ParalelogramParalelogram je četverokut kojemu su nasuprotne stranice međusobno usporedne i jednakih duljina. |
Pendown, PDNaredba pomoću koje spuštamo olovku kornjače kako bi ona prilikom pomicanja ostavljala trag. Primjer, PD. |
Penerase, PENaredba koja mijenja olovku kornjače gumicom za brisanje. Primjer, PE. |
Penpaint, PPTNaredba koja mijenja kornjačinu gumicu za brisanje olovkom, kako bi kornjača ponovno mogla pisati (ostavljati trag). Primjer, PPT. |
Penup,PUNaredba pomoću koje podižemo kornjačinu olovku. Ako je kornjačina olovka podignuta, prilikom pomicanja na drugo mjesto kornjača ne ostavlja trag. Primjer, PU. |
PerspectiveNaredba pomoću koje kornjača ulazi u trodimenzionalan svijet |
PetljeNaredbe koje nam omogućuju ponavljanje niza naredbi. |
Početak programaKljučna riječ TO. |
Početni položaj kornjačeTočka u središtu prostora za crtanje, kornjačina kuća. U početnom položaju kornjača uvijek gleda prema gore, tj. prema gornjem rubu prozora. |
Početnu točku crtanjaTočka u središtu prostora za crtanje, kornjačina kuća. Kornjaču smještamo u tu točku pomoću naredbe HOME. |
PodlistaLista koje je element neke druge liste. |
PojamObjašnjenje |
Poslužiteljskog računalaRačunalo u mreži fizički udaljeno od korisnika i njegovog lokalnog računala. |
Postupak preuzimanja (download)Prenošenje datoteka s udaljenog na lokalno računalo. |
PotprogramProgrami koje koristimo u drugim programima nazivamo potprogrami. |
PovršinaPovršina je zbroj jediničnih kvadrata što ih sadrži lik. |
Pozitivni brojeviSvi prirodni brojevi. Brojevi koji se na brojevnom pravcu nalaze desno od nule. |
Pravi kutKut koji ima veličinu 90°. |
Pravilan deseterokutPravilan mnogokut omeđen sa deset dužina jednakih duljina. |
Pravilan osmerokutPravilan mnogokut omeđen sa osam dužina jednakih duljina. |
Pravilan peterokutPravilni mnogokut omeđen s pet dužina jednakih duljina.. |
Pravilan sedmerokutPravilan mnogokut omeđen sa sedam dužina jednakih duljina. |
Pravilan šesterokutPravilan mnogokut omeđen sa šest dužina jednakih duljina. |
Pravilan tridesetšesterokutPravilan mnogokut omeđen sa trideset i šest dužina jednakih duljina. |
Pravilni mnogokutiZajednički naziv za geometrijske likove koji imaju jednake duljine stranica i jednake veličine unutarnjih kutova. Primjerice jednakostraničan trokut, kvadrat, pravilan peterokut, pravilan šesterokut... |
Pravokutan trokutTrokut kojemu su dvije stranice okomite. Njih nazivamo katete, a treću, najdulju stranicu hipotenuza. |
PravokutnikPravokutnik je paralelogram s pravim kutom. Četverokut koji ima dvije po dvije stranice jednakih duljina i sve kutove prave. |
Prazna listaLista bez elemenata. |
PrilagodljivostLogo je idealan za učenje prvih koraka u programiranju. Primjeren je za sve uzraste od predškolske dobi do fakulteta. |
Print, PR"Naredba za ispisivanje podataka u prozoru Commandera. Primjer, PR ""Tina." |
ProceduraNiz postupaka koji imaju određeni redoslijed. Program. |
ProgramNiz postupaka koji imaju određeni redoslijed. Procedura. |
Program MSWLogoRačunalni program za pisanje programa u programskom jeziku Logo. |
Program poziva sam sebeProgram koja poziva sam sebe zove se rekurzivni program. Vidi rekurzija. |
Program za pisanjeProgram za čitanje i uređivanje teksta (Notepad, WordPad, Word…) |
ProgrameKonačan niz naredbi razumljivih računalu koji rješavaju neki problem. |
ProgramerOsoba koja piše programe. |
ProgramiranjePostupak izrade programa kojim rješavamo neki problemski zadatak. |
Programskom jezikuJezik koji razumije računalo. Skup naredbi i pravila za pisanje tih naredbi razumljivih računalu. |
ProširivostLogo omogućuje izradu programa različitih stupnjeva složenosti, od onih najjednostavnijih koje postepeno proširujete ka sve složenijim programima. Logo omogućuje i povezivanje s različitim vanjskim uređajima koji se priključuju na računalo. |
ProzorUokviren, omeđen prostor na zaslonu unutar kojeg se odvija pojedini program. Standardan dio grafičkog korisničkog sučelja. |
Prozor CommanderaProzor u programu MSWLogo koji sadrži okvir za pisanje naredbi, popis korištenih naredbi te gumbe za upravljanje programima. |
Prozor Edit ProcedureProzor sastoji se od dva okvira:u gornji upisujemo ime novog programa, a u donjem se vidi popis programa koje smo već napisali. |