ADDIE model (Analysis, Design, Development, Implementation, Evaluation) jedan je od najpoznatijih modela instrukcijskog dizajna koji se često koristi u akademskim ustanovama. Njime se podržava racionalan pristup instrukcijskom dizajnu s naglaskom na definiranje znanja i vještina uz primjenu linearne i sustavne metode kojom se upravlja njihovim procesom stjecanja znanja.
Taj model ima sljedeće faze:
- Analiza (analysis) kojoj je cilj utvrditi osobine polaznika i njihove obrazovne potrebe, definirati raspoložive obrazovne resurse (sredstva, financije, tehnologija) te definirati ciljeve i zadatke koje treba obaviti.
- Dizajn (design) tečaja podrazumijeva planiranje obrazovnih ciljeva, sadržaja, lekcija, metoda poučavanja, načina provjere znanja, on-line tehnologija za prikaz sadržaja i komunikaciju s polaznicima itd.
- Razvoj (development) označava kreiranje nastavnih materijala u skladu s dizajnom kao i njegovo postavljanje u odgovarajući medij uz primjenu odgovarajuće tehnologije.
- Implementacija (implementation) podrazumijeva distribuciju nastavnih materijala učenicima/studentima/polaznicima kao i odvijanje nastavnih aktivnosti.
- Evaluacija (evaluation) je proces koji se odvija kroz sve faze razvoja tečaja (sumativna evaluacija), a također i nakon implementacije kada polaznici daju povratnu informaciju na tečaj (formativna evaluacije). Cilj evaluacije je utvrditi je li tečaj ostvario planirane ciljeve, a ako nije, evaluacija postaje osnova za reviziju tečaja.
|
|
Asinkrona komunikacija komunikacija koja se odvija u različito vrijeme, odnosno bez definiranih kratkih ciljnih vremenskih intervala.
- E-mail - najjednostavniji je oblik asinhrone interakcije. Najčešće se koristi samo kao dodatak uz druge oblike komunikacije.
- Poštanske liste
- On-line forumi - kao i liste omogućuju javne rasprave, šalju se pitanja, odgovori, razmjenjuju mišljenja.
|
|