Rječnik


Središnji rječnik
Pregled rječnika korištenjem ovog indeksa

Posebno | A | B | C | Č | Ć | D | | Đ | E | F | G | H | I | J | K | L | LJ | M | N | NJ | O | P | Q | R | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž | SVE

Stranica:  1  2  3  4  5  (Nastavi)
SVE

P

Paralelogram

Paralelogram je četverokut kojemu su nasuprotne stranice međusobno usporedne i jednakih duljina.

Pendown, PD

Naredba pomoću koje spuštamo olovku kornjače kako bi ona prilikom pomicanja ostavljala trag. Primjer, PD.

Penerase, PE

Naredba koja mijenja olovku kornjače gumicom za brisanje. Primjer, PE.

Penpaint, PPT

Naredba koja mijenja kornjačinu gumicu za brisanje olovkom, kako bi kornjača ponovno mogla pisati (ostavljati trag). Primjer, PPT.

Penup,PU

Naredba pomoću koje podižemo kornjačinu olovku. Ako je kornjačina olovka podignuta, prilikom pomicanja na drugo mjesto kornjača ne ostavlja trag. Primjer, PU.

Perspective

Naredba pomoću koje kornjača ulazi u trodimenzionalan svijet

Petlje

Naredbe koje nam omogućuju ponavljanje niza naredbi.

Početak programa

Ključna riječ TO.

Početni položaj kornjače

Točka u središtu prostora za crtanje, kornjačina kuća. U početnom položaju kornjača uvijek gleda prema gore, tj. prema gornjem rubu prozora.

Početnu točku crtanja

Točka u središtu prostora za crtanje, kornjačina kuća. Kornjaču smještamo u tu točku pomoću naredbe HOME.

Podlista

Lista koje je element neke druge liste.

Pojam

Objašnjenje

Poslužiteljskog računala

Računalo u mreži fizički udaljeno od korisnika i njegovog lokalnog računala.

Postupak preuzimanja (download)

Prenošenje datoteka s udaljenog na lokalno računalo.

Potprogram

Programi koje koristimo u drugim programima nazivamo potprogrami.

Površina

Površina je zbroj jediničnih kvadrata što ih sadrži lik.

Pozitivni brojevi

Svi prirodni brojevi. Brojevi koji se na brojevnom pravcu nalaze desno od nule.

Pravi kut

Kut koji ima veličinu 90°.

Pravilan deseterokut

Pravilan mnogokut omeđen sa deset dužina jednakih duljina.

Pravilan osmerokut

Pravilan mnogokut omeđen sa osam dužina jednakih duljina.

Pravilan peterokut

Pravilni mnogokut omeđen s pet dužina jednakih duljina..

Pravilan sedmerokut

Pravilan mnogokut omeđen sa sedam dužina jednakih duljina.

Pravilan šesterokut

Pravilan mnogokut omeđen sa šest dužina jednakih duljina.

Pravilan tridesetšesterokut

Pravilan mnogokut omeđen sa trideset i šest dužina jednakih duljina.

Pravilni mnogokuti

Zajednički naziv za geometrijske likove koji imaju jednake duljine stranica i jednake veličine unutarnjih kutova. Primjerice jednakostraničan trokut, kvadrat, pravilan peterokut, pravilan šesterokut...

Pravokutan trokut

Trokut kojemu su dvije stranice okomite. Njih nazivamo katete, a treću, najdulju stranicu hipotenuza.

Pravokutnik

Pravokutnik je paralelogram s pravim kutom. Četverokut koji ima dvije po dvije stranice jednakih duljina i sve kutove prave.

Prazna lista

Lista bez elemenata.

Prilagodljivost

Logo je idealan za učenje prvih koraka u programiranju. Primjeren je za sve uzraste od predškolske dobi do fakulteta.

Print, PR

"Naredba za ispisivanje podataka u prozoru Commandera. Primjer, PR ""Tina."

Procedura

Niz postupaka koji imaju određeni redoslijed. Program.

Program

Niz postupaka koji imaju određeni redoslijed. Procedura.

Program MSWLogo

Računalni program za pisanje programa u programskom jeziku Logo.

Program poziva sam sebe

Program koja poziva sam sebe zove se rekurzivni program. Vidi rekurzija.

Program za pisanje

Program za čitanje i uređivanje teksta (Notepad, WordPad, Word…)

Programe

Konačan niz naredbi razumljivih računalu koji rješavaju neki problem.

Programer

Osoba koja piše programe.

Programiranje

Postupak izrade programa kojim rješavamo neki problemski zadatak.

Programskom jeziku

Jezik koji razumije računalo. Skup naredbi i pravila za pisanje tih naredbi razumljivih računalu.

Proširivost

Logo omogućuje izradu programa različitih stupnjeva složenosti, od onih najjednostavnijih koje postepeno proširujete ka sve složenijim programima. Logo omogućuje i povezivanje s različitim vanjskim uređajima koji se priključuju na računalo.

Prozor

Uokviren, omeđen prostor na zaslonu unutar kojeg se odvija pojedini program. Standardan dio grafičkog korisničkog sučelja.

Prozor Commandera

Prozor u programu MSWLogo koji sadrži okvir za pisanje naredbi, popis korištenih naredbi te gumbe za upravljanje programima.

Prozor Edit Procedure

Prozor sastoji se od dva okvira:u gornji upisujemo ime novog programa, a u donjem se vidi popis programa koje smo već napisali.

Stranica:  1  2  3  4  5  (Nastavi)
SVE