Rječnik
Središnji rječnik
Pregled rječnika korištenjem ovog indeksa
Posebno | A | B | C | Č | Ć | D | DŽ | Đ | E | F | G | H | I | J | K | L | LJ | M | N | NJ | O | P | Q | R | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž | SVE
P |
---|
ParalelogramParalelogram je četverokut kojemu su nasuprotne stranice međusobno usporedne i jednakih duljina. | |
Pendown, PDNaredba pomoću koje spuštamo olovku kornjače kako bi ona prilikom pomicanja ostavljala trag. Primjer, PD. | |
Penerase, PENaredba koja mijenja olovku kornjače gumicom za brisanje. Primjer, PE. | |
Penpaint, PPTNaredba koja mijenja kornjačinu gumicu za brisanje olovkom, kako bi kornjača ponovno mogla pisati (ostavljati trag). Primjer, PPT. | |
Penup,PUNaredba pomoću koje podižemo kornjačinu olovku. Ako je kornjačina olovka podignuta, prilikom pomicanja na drugo mjesto kornjača ne ostavlja trag. Primjer, PU. | |
PerspectiveNaredba pomoću koje kornjača ulazi u trodimenzionalan svijet | |
PetljeNaredbe koje nam omogućuju ponavljanje niza naredbi. | |
Početak programaKljučna riječ TO. | |
Početni položaj kornjačeTočka u središtu prostora za crtanje, kornjačina kuća. U početnom položaju kornjača uvijek gleda prema gore, tj. prema gornjem rubu prozora. | |
Početnu točku crtanjaTočka u središtu prostora za crtanje, kornjačina kuća. Kornjaču smještamo u tu točku pomoću naredbe HOME. | |
PodlistaLista koje je element neke druge liste. | |
PojamObjašnjenje | |
Poslužiteljskog računalaRačunalo u mreži fizički udaljeno od korisnika i njegovog lokalnog računala. | |
Postupak preuzimanja (download)Prenošenje datoteka s udaljenog na lokalno računalo. | |
PotprogramProgrami koje koristimo u drugim programima nazivamo potprogrami. | |
PovršinaPovršina je zbroj jediničnih kvadrata što ih sadrži lik. | |
Pozitivni brojeviSvi prirodni brojevi. Brojevi koji se na brojevnom pravcu nalaze desno od nule. | |
Pravi kutKut koji ima veličinu 90°. | |
Pravilan deseterokutPravilan mnogokut omeđen sa deset dužina jednakih duljina. | |
Pravilan osmerokutPravilan mnogokut omeđen sa osam dužina jednakih duljina. | |
Pravilan peterokutPravilni mnogokut omeđen s pet dužina jednakih duljina.. | |
Pravilan sedmerokutPravilan mnogokut omeđen sa sedam dužina jednakih duljina. | |
Pravilan šesterokutPravilan mnogokut omeđen sa šest dužina jednakih duljina. | |
Pravilan tridesetšesterokutPravilan mnogokut omeđen sa trideset i šest dužina jednakih duljina. | |
Pravilni mnogokutiZajednički naziv za geometrijske likove koji imaju jednake duljine stranica i jednake veličine unutarnjih kutova. Primjerice jednakostraničan trokut, kvadrat, pravilan peterokut, pravilan šesterokut... | |
Pravokutan trokutTrokut kojemu su dvije stranice okomite. Njih nazivamo katete, a treću, najdulju stranicu hipotenuza. | |
PravokutnikPravokutnik je paralelogram s pravim kutom. Četverokut koji ima dvije po dvije stranice jednakih duljina i sve kutove prave. | |
Prazna listaLista bez elemenata. | |
PrilagodljivostLogo je idealan za učenje prvih koraka u programiranju. Primjeren je za sve uzraste od predškolske dobi do fakulteta. | |
Print, PR"Naredba za ispisivanje podataka u prozoru Commandera. Primjer, PR ""Tina." | |
ProceduraNiz postupaka koji imaju određeni redoslijed. Program. | |
ProgramNiz postupaka koji imaju određeni redoslijed. Procedura. | |
Program MSWLogoRačunalni program za pisanje programa u programskom jeziku Logo. | |
Program poziva sam sebeProgram koja poziva sam sebe zove se rekurzivni program. Vidi rekurzija. | |
Program za pisanjeProgram za čitanje i uređivanje teksta (Notepad, WordPad, Word…) | |
ProgrameKonačan niz naredbi razumljivih računalu koji rješavaju neki problem. | |
ProgramerOsoba koja piše programe. | |
ProgramiranjePostupak izrade programa kojim rješavamo neki problemski zadatak. | |
Programskom jezikuJezik koji razumije računalo. Skup naredbi i pravila za pisanje tih naredbi razumljivih računalu. | |
ProširivostLogo omogućuje izradu programa različitih stupnjeva složenosti, od onih najjednostavnijih koje postepeno proširujete ka sve složenijim programima. Logo omogućuje i povezivanje s različitim vanjskim uređajima koji se priključuju na računalo. | |
ProzorUokviren, omeđen prostor na zaslonu unutar kojeg se odvija pojedini program. Standardan dio grafičkog korisničkog sučelja. | |
Prozor CommanderaProzor u programu MSWLogo koji sadrži okvir za pisanje naredbi, popis korištenih naredbi te gumbe za upravljanje programima. | |
Prozor Edit ProcedureProzor sastoji se od dva okvira:u gornji upisujemo ime novog programa, a u donjem se vidi popis programa koje smo već napisali. | |