Zašto koristiti Moodle u nastavi?
Mira Čuvidić, učiteljica razredne nastave OŠ Rajić Korisnica Loomena od 2010. godine
Zašto i u koju svrhu ste koristili i koristite Loomen?
1. Za uvježbavanje i provjeravanje nastavnih sadržaja
U našoj školi ima puno učenika s poteškoćama u usvajanju nastavnoga gradiva te učitelji puno vremena trebaju posvetiti njima, kako bi usvojili minimum znanja. S druge strane, ima darovitih učenika za koje imamo sve manje vremena. Iz
toga razloga odlučila sam omogućiti svim učenicima da uče uz pomoć online nastavnih sadržaja u Loomen-u, kako bi mogli napredovati svojim tempom i naučiti puno više nego im mogu pružiti na nastavi.
Iako su mi mnogi rekli da je Loomen za fakultete i srednje škole, a ne za prvi razred osnovne, 2010. izradila sam kolegij Želim znati više 1 – Igrom do znanja, koji je bio namijenjen učenicima prvoga razreda osnovne škole. Cilj mi je bio da učenici
ne koriste računalo samo za igrice i dopisivanje na Facebook-u (koji i nije za malu djecu) nego za učenje.
U njemu je bilo puno igara, kvizova, testova… Učenici i roditelji bili su oduševljeni. Najviše im se svidjelo što dobivaju ocjene koje sustav pamti, što mogu međusobno i s učiteljicom komunicirati putem poruka, foruma… Natjecali su tko će osvojiti
više bodova, tko će imati veći postotak uspješnosti i biti na 1. mjestu u kolegiju
2. Loomen koristim za pripremu učenika za matematička natjecanja
Da bi učenici mogli postići barem osrednje rezultate na matematičkim natjecanjima potrebno je mnogo truda i rada, puno vježbanja i rješavanja na stotine zadataka. Obzirom da imamo jedan sat dodatne nastave tjedno teško je učenike pripremiti za
natjecanje. U tu svrhu izradila sam kolegij Matka za bistre glavice, u kojemu se nalaze zanimljivi problemski matematički zadatci. Osim toga tu su zadatci s matematičkih natjecanja: gradsko i županijsko, Klokan bez Granica, Dabar.
U tečaju ima i prezentacija s uputama o rješavanju problemskih matematičkih zadataka, zbirke zadataka od 1. do 4. razreda za dodatnu nastavu, testovi za razna razredna i školska natjecanja, igre, forumi, kvizovi i još puno različitih aktivnosti.
3. Za pomoć učenicima koji imaju poteškoća s usvajanjem nastavnih sadržaja
Za te učenike izradila sam poseban kolegij Korak po korak, u kojemu učenici s poteškoćama postižu izvrsne rezultate u kvizovima, igrama i testovima, što ih dodatno motivira jer zu zadatci njima prilagođeni.
4. Za praćenje nastave učenicima koji su dugo bolesni i ne idu u školu
Učenici koji dulje vrijeme ne idu u školu zbog bolesti mogu od kuće vježbati sve nastavne sadržaje putem Loomen-a. Jedan učenik puna 3 mjeseca nije išao u školu. On je iz bolnice pratio sve nastavne sadržaje, vježbao uz pomoć kvizova, testova
i igara te putem poruka i foruma komunicirao s učiteljicom i drugim učenicima.
5. Za razna školska i razredna natjecanja
Više učenika može istovremeno rješavati natjecateljske testove, čak u više učionica. Odmah nakon predaje testa dobivaju povratnu informaciju i ocjenu, postotak uspješnosti i trenutni poredak. Nema gubljenja vremena s ispravljanjem, moguće pogreške
učitelja u ispravljanju, subjektivnosti.
6. Za pisane provjere znanja
Učenik odmah nakon predaje testa dobiva ocjenu koju upisujemo u imenik, učenik i roditelj mogu vidjeti test i od kuće, vide zadatke koji su točno i koji nisu točno riješeni.
Što ste konkretno napravili
Do sada sam izradila 9 kolegija za učenike i učitelje razredne nastave. Osim mojih učenika, kolegije koriste i drugi učenici naše škole, čak i učenici i učitelji drugih škola te dvije djevojčice iz Gane.
Matka za bistre glavice Želim
znati više 1 – Igrom do znanja
Hrvatski jezik Želim
znati više 2 – Igrom do znanja
Korak po korak Želim
znati više 3 – Igrom do znanja
Sisačko-moslavačka županija Želim
znati više 4 – Igrom do znanja
Pravopis hrvatskoga jezika
Koje benefite je to donijelo Vama i Vašim učenicima?
Zahvaljujući našem radu u Loomen-u, učenici su na zanimljiviji način usvojili nastavne sadržaje, na vrijeme i bez stresa pripremili za natjecanja te su imali izvrsne rezultate. (1. mjesto na Školskom i Županijskom natjecanju, 1. mjesto
na Festivalu matematike, izvrstan rezultat u natjecanju Klokanu bez granica i natjecanju Dabar).
Olakšala sam si svakodnevni rad u nastavi, osobito diferencirani rad. Dok frontalno vježbam sa slabijim učenicima, daroviti učenici mogu za to vrijeme u Loomen-u rješavati sadržaje namijenjene njima, a poslije nastave mogu vidjeti što su
rješavali, kakav su uspjeh postigli, što im moram objasniti i slično.
Pomoću Loomen-a učenici su skupnim radom izradili dva izvrsna projekta koja smo predstavili na Festivalu matematike u Puli (Matematika Lonjskoga polja i matematika slavonskog seljaka).
Učenici su bili vrlo aktivni, a usvojenost nastavnih sadržaja bila je mnogo bolja nego u razrednim odjelima koji su imali samo klasičnu nastavu u učionici.
Generalna ocjena koristenja Loomena
LMS-Loomen jer je izvrstan alat za učenje na daljinu. Pogodan je za rad u manjim i većim skupinama učenika, pouzdan i jednostavan za korištenje, besplatan, omogućuje poučavanje usmjereno na učenika i diferencirano učenje, interaktivan
je, organizacijska pitanja rješava sam učitelj, nije nov i dovoljno je testiran, korisnici imaju tehničku podršku helpdesk službe, tečaj se brzo može pokrenuti te se jednostavno i brzo u njega mogu unijeti promjene. Učenik, roditelj
i učitelj imaju povratnu informaciju i uvid u sve učenikove aktivnosti. Loomen je izvrsna nadogradnja klasičnoj nastavi.
Planovi za budućnost
Planiram urediti i obogatiti sve svoje kolegije novim sadržajima i aktivnostima, posebno kolegij Korak po korak za učenike s poteškoćama u svladavanju nastavnih sadržaja i Pravopis hrvatskoga jezika jer učenici koji su uspješno završili
kolegij izvrsno primjenjuju pravopisna pravila. Od sljedeće školske godine planiram provoditi pisane provjere znanja, uglavnom, pomoću online testova u Loomen-u.
Možda ću izraditi još koji kolegij, planiram trenutno jedan za istraživačku i projektnu nastavu.
Preporuka drugim učiteljima i nastavnicima
Koristite Loomen u nastavi, olakšat će vam rad. Digitalni nastavni sadržaj koji jednom izradite koristit će vam bezbroj puta, a to je velika ušteda vremena. Osim toga puno je manje papira, printanja, kopiranja. Učenici su motiviraniji,
nastavni sadržaji bolje usvojeni.
|