Zašto koristiti Moodle u nastavi?
Sanda Šutalo, prof. Tehnička škola Karlovac Korisnica Loomena od 2010. godine
S
obzirom na stalne promjene kojima su podložna sva područja računalstva,
od strojnih do programskih cjelina, jasno je da se učenicima ne mogu
ponuditi isključivo udžbenici, sadržaji u pisanom obliku, koji se
koriste četiri godine bez promjena. Uz njih je potrebno pripremiti i
razne dodatne materijale. Ovakva sam razmišljanja pokušavala realizirati
na razne načine, koristila sam medije za trajnu pohranu podataka,
materijale dijelila lokalnom mrežom u učionici, koristila Edmodo. Nije
bilo loše, ali nije bilo nešto čime bih mogla biti zadovoljna. Potom
sam upoznala značajke sustava Moodle koji je prerastao u Loomen.
Istražujući sustav, zaključila sam da nudi sve što je potrebno da bih
kroz njega mogla realizirati svoje zamisli.
2012.
pri sustavu Loomen pokrenula sam dva tečaja: Računalstvo za prvi razred
četverogodišnjih strukovnih škola RSS1
i Računalstvo za drugi razred četverogodišnjih strukovnih škola RSS2.
S
obzirom na ciljanu skupinu, tečajevi se koriste kao podrška kombiniranom obliku
nastave; dio nastave odvija se na klasičan način u učionici, dok pojedini
dijelovi omogućavaju samostalno, mentorirano, online učenje koje je vremenski
ograničeno. Koristeći mogućnosti sustava Loomen, svi materijali za rad:
nastavno gradivo prikazano kroz prezentacije, vježbe, zadaci učenicima su, osim
na nastavi, dostupni u koje god vrijeme požele. Stoga je obveze propuštene zbog
bolesti ili drugih razloga moguće nadoknaditi vrlo jednostavno.
Online
komunikacija
Na
uspješnost ovakvog načina rada utječe i mogućnost interakcije kroz komunikaciju
koja razvija osjećaj pripadnosti grupi. U tečajevima se kao oblik komunikacije
koristi forum. Učenici s nastavnicom ili međusobno mogu, korištenjem foruma,
razmjenjivati razmišljanja o problemima na koje su naišli, a nastavnica uvijek
ima mogućnost usmjeravanja rasprava ili ponude rješenja problema kada smatra da
je to potrebno.
Dostupnost
Tečajevi su trenutno zatvorenog tipa, namijenjeni su
učenicima kojima predajem. Učenike u tečaj upisujem s početkom nastavne godine,
a iz tečajeva ih ispisujem s krajem školske godine.
Zbog prednosti sustava Loomen lako je
rukovati razrednim odjelima i grupama unutar njih. Omogućeno je da pojedini
sadržaji budu dostupni svim učenicima cijelo vrijeme trajanja tečaja, dok
odabrani sadržaji (zadaće, vježbe, testovi) učenicima mogu biti dostupni samo u
točno odabranom terminu, onoliko dugo koliko je zadano.
Provjera znanja
Sustav Loomen pruža odlične mogućnosti
provjera znanja. Moguće je oblikovati online provjere objektivnog tipa s raznim vrstama zadataka (zadaci višestrukog odabira, kratki odgovori, ugniježđeni odgovori, usporedba parova, oblik istina/laž). Provjere se ispravljaju automatski, pa učenik
odmah po završetku online provjere dobiva povratnu informaciju o uspješnosti, oblikovanu npr. na temelju postotne uspješnosti. Pri oblikovanju provjere moguće je koristiti mogućnost slučajnog rasporeda redoslijeda pitanja, te mogućnost miješanja
redoslijeda odgovora u zadacima višestrukog odabira. Zbog toga svaki korisnik ima drugačiji izgled provjere što smanjuje mogućnost nepoželjnih ponašanja. Te su mogućnosti korištene u svim online provjerama. Online provjere su u tečajevima oblikovane
gdje god je to bilo moguće. Oblikovana je baza s više od 300 pitanja.
Osim online provjera znanja, sustav Loomen omogućava
zadavanje provjera u obliku školskih (ili domaćih) zadaća, što je u tečajevima
višestruko korišteno.
Tekst zadaće se može postaviti na sustav
Loomen, ili se učenicima zadaće mogu podijeliti u pisanom obliku (na
tradicionalan način). Aktivnost Zadaća
oblikuje se za svaku grupa posebno, za nju se zadaje rok predaje, a nakon
termina predaje, Zadaća
se sakriva. Na taj način učenici stiču naviku poštivanja rokova, a samim time
uče dijeliti vrijeme, s ciljem rješavanja svojih obaveza.
Tečajevima sam zadovoljna jer je uz njihovu pomoć moja
nastava postala dinamičnija, a učenike su načinili aktivnim sudionicima procesa
poučavanja.
|